Viikonlopun Hackathon
Tähän mennessä emme olleet saaneet prototyypin suhteen juuri mitään näkyvää aikaiseksi. Suurin osa ajastastamme oli mennyt lähinnä uuden teknologian opetteluun ja kehitysympäristön säätämiseen. Aloitimme hackathonimme perjantaina kolmen hengen voimin. Alku oli kankeaa koska prototyyppimme oli vasta alkutekijöissään ja kenelläkään ei oikein ollut selkeää käsitystä mitä pitäisi tehdä. Päivän päätteeksi meillä oli lähennä web-applikaatiomme pohja valmiina. Vaikka mitään kovin näyttävää emme vielä saaneet aikaiseksi niin oli codebasemme sellaisella mallilla, josta seuraavana päivänä on helppo jatkaa.
Prototyypin työstöä
Lauantaina homma alkoikin sujumaan jo sutjakammin. Kaikilla koodareilla oli jo selkeä visio eikä ihmettelyyn kulunut enää aikaa vaan saimme jotain konkreettistakin tehtyä. Web-appimme pääsivu, eli kenttä jossa tehdyistä työtunneista kertyneillä toimintopisteillä voi hahmoaan liikutella toimi jo jollain tasolla. Lisäksi saimme tehtyä myös maailmankartta-sivun, jossa näkee koko pelimaailman. Lisäksi valmistui yksi minipeli. Tuotteemme kaipaa vielä paljon työstämistä etenkin grafiikoiden osalta, ja toivon mukaan saammekin vielä tällä viikolla paljon aikaiseksi.
Pelin kenttä
Pelimaailma
Väliraportti
Kurssin osalta seuraava DL on väliraportti, josta iso osa koostuu LeanCanvasin pohjalta tehdystä liiketoimintasuunnitelmasta ja jo aiemmin hahmottelemastamme ansaintamallista. Suuri osa projektistamme koostuu prototyypistä ja siihen liittyvästä demosta. Liiketoimintapotentiaalin lisäksi väliraportti tulee siis käsittelemään myös varsinaista tuotettamme ja sen toteutusta.
Lean Canvas toimii liiketoimintasuunnitelman ja väliraportin pohjana
Seuraavat askeleet
Tässä vaiheessa projektiamme keskitymme yksinomaan prototyyppiin ja väliraportin työstämiseen, ja siinä riittääkin tekemistä koko ryhmälle. Osa ryhmästämme työskentelee prototyypin parissa ja toinen osa kirjoittaa väliraporttia. Suunnittelupuolessa olemme kaikki mukana.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti