sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Viikot 15 ja 16: Toinen hackathon ja esityksen sparrausta

Toinen hackathon

Viime viikonloppuna pidimme toisen hackathon-viikonloppumme ja saimme prototyyppiin valmiiksi pari uutta ominaisuutta. Lisäksi pelimme grafiikat etenivät pitkälle, ja nyt valmiina ovatkin koko pelimaailman suuri kartta sekä ensimmäisen maan yksityiskohtaisempi kartta, ensimmäinen pelaaja animaatioineen, toisen pelaajan malli sekä pelin ensimmäinen hirviö (hedelmälepakko).



Hedelmälepakko saapui peliin tuomaan jännitystä minipeleihin.


Pelihahmot


Viikonlopun aikana työskentelimme perjantaista lauantaihin, käyden välillä kotona nukkumassa. Maarintalon yläkerran huoneesta on jo muodostunut projektimme tukikohta. Lisäksi kurssin väliraportin palautus oli viime sunnuntaina, joten viimeistelimme myös sen viikonlopun aikana.


Ohjelmakoodi ja grafiikat syntyivät tehokkaaseen tahtiin myös tänäkin viikonloppuna.



Lauantainen päivällistauko koodauksen, piirtämisen ja raportoinnin välissä.

Pitchin suunnittelu ja harjoittelu

Tällä viikolla olemme lähinnä suunnitelleet ja harjoitelleet Grand Finale -esitystämme. Alkuviikon käytimme esityksen suunnitteluun ja esitysdiojen kokoamiseen. Keskiviikkona meillä oli sparraussessio Vesa Kantolan kanssa ja saimmekin häneltä monia hyviä vinkkejä esityksemme hiomiseen. Esityksen suunnalta seuraavana on vuorossa lisää harjoittelua sekä yksityiskohtien hiomista.

Grande Finalen muu sisältö

Tänään (sunnuntaina 24.4.) olemme työstäneet sekä peliä yleisesti eteenpäin (koodi ja grafiikat) että koonneet suunnitelmiemme pohjalta posterille pohjan. Helinä viimeistelee posterin toteutuksen maanantaina ja lähettää sen sitten eteenpäin kurssihenkilökunnalle.

Ja projekti jatkuu edelleen

Ensi viikon perjantaina on Grand Finale, joten paljon aikaa kuluu vielä sen valmisteluun. Meidän täytyy tilata vielä ryhmällemme Gamifying Guavas -paidat sekä Guava mehua standillemme. Lisäksi prototyypissä on vielä paljon työstettävää.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti