keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Viikko 17: Grande Finale

Oman ständin rakentaminen

Perjantaina 29.4., grande finalen aamuna, suuntasimme koko tiimin voimin heti aamusta Otakaari 1:een. Osa tiimistä kävi hakemassa guavaboolin tarvikkeet sekä muut välineet Helinän luota samalla, kun loput tarvikkeet valmisteltiin päivää varten. Viimeiset koodirivit oli puserrettu aamuyön pikkutunneilla, ja myös grafiikat olivat saaneet viimeisen silauksensa samoihin aikoihin. Myös viimeiset toimintatestaukset eri laitetyypeillä suoritettiin yön aikana, ja saimmekin tuotua demotilaisuuteen sekä läppärin että tabletin testattavaksi.

Saavuttuamme messupaikalle aloimme kokoamaan ständiämme. Halusimme kävijöiden ständikokemuksen olevan mahdollisimman yhtenäinen, joten olimme panostaneet brändiimme sekä yleisilmeeseen. Kokonaisuus lähti liikkeelle tiimimme pinkeistä paidoista, jotka oli koristeltu logomme guavalla, ja päätyi sointuvan posterin ja demottavan prototyyppimme kautta jaossa olleisiin guavatarroihin.


Ständin pystyttäminen alkoi paperimukien koristelemisella guava-tarroja käyttäen.



Ständin kasaaminen sujui mukavasti, ja saimme sekä posterimme että logomme hyville paikoille.

Pitch

Ständien kokoamiseen oli varattu aikaa aamulla klo 10.30 asti. Melko pian tämän jälkeen, klo 11, alkoivat pitchit. Meidän ryhmämme esiintyi jo klo 11.20.

Useamman viikon suunnittelu ja harjoittelu palkittiin tilaisuudessa. Pitch meni erittäin hyvin, ja koko tiimimme oli täysillä mukana esityksessä. Kolme minuuttia eteni napakasti, eikä "demoefektejäkään" sattunut. Myös esityksen diat ja sisältö oli suunniteltu saumattomasti osaksi projektimme esitettyä kokonaisuutta.


Esityksemme diat olivat yhtenäinen osa luomaamme ilmettä.

Messutapahtuma

Myös varsinainen messutilaisuus sujui erinomaisesti. Ständillämme oli jatkuvasti paljon väkeä, ja kävijät innostuivat niin prototyyppimme kokeilemisesta että guavaboolistamme. Pelin idea herätti mielenkiintoa, ja sai positiivista palautetta monilta teknologiaopiskelijoilta, jotka pysähtyivät sitä kokeilemaan sekä keskustelemaan kanssamme projektistamme.



Koko messutapahtuman ajan ständimme kuhisi innokkaita tulevaisuuden käyttäjiä.

Pöydällä meillä oli kaksi konetta, tietokone ja tabletti, joilla oli mahdollista kokeilla peliä. Koska yhteistyö on tärkeä ja ratkaiseva tekijä pelissämme GuavaManiassa, molemmilla koneilla oli eri käyttäjä pelattavissa. Pelaajien oli mahdollista suorittaa yhteistyötehtäviä myös demotilaisuudessa, mikä loi tärkeää todellisuudentuntua demoomme.



Ständillämme oli mahdollista kokeilla GuavaManian prototyyppiä yksin tai yhdessä jonkun kanssa.

Iloksemme myös asiakkaamme Avoin.Systemsin edustaja Tuomo Aura pääsi paikalle katsomaan esitystämme ja ständiämme. Hän vaikutti innostuneelta projektimme tilasta ja siitä, miten pitkälle saimme toteutettua konseptoimaamme työelämäpeliä. Olimme jo aiemmin puhuneet siitä, että tiimimme voisi tulla esittelemään ideoita ja prototyyppiä Avoin.Systemsin toimistolle, ja tämä nousi uudelleen puheeksi ständillämme. Sovimme, että tulemme vielä loppukevään aikana kertomaan projektista ja GuavaManiasta.

Grande Finale oli kaikin puolin erinomaisesti onnistunut tilaisuus meidän tiimimme näkökulmasta. Ständistämme tuli juuri toiveidemme mukainen, esitys sujui hyvin ja lisäksi ihmisillä riitti kiinnostusta ja innostusta sekä tuotettamme GuavaManiaa että yleisesti projektiamme kohtaan. Kokemus oli inspiroiva myös meille tiiminä, ja loi erinomaisen finaalin tuotteemme suunnittelu- ja toteutusprosessille.


Tarjolla oli myös guavaboolia guava-mukeista.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti